Gemeente Wachtebeke
-
Vraag: Snel een nieuwe website met een vernieuwde nieuwsbrief
-
Doel: De burger sneller een antwoord op zijn vraag laten vinden op een moderne en gebruiksvriendelijke website
-
Oplossing: Een gebruiksvriendelijke Paddle website met het Paddle CMS en een MailChimp account met templates
De gemeente Wachtebeke wou de website vooral technisch verbeteren, om de burger beter van dienst te zijn. Daarbij moesten inwoners online meer aanvragen kunnen doen in een gemoderniseerde website. De nieuwsbrief kreeg daarbij ook een opfrissing.
Onze oplossing
Dit project startte met een voortraject. De structuur werd opgesteld op basis van de resultaten van Google Analytics en werd vervolgens getoetst met alle diensten van de gemeente. Bij de analyse werd de input gevraagd en verwerkt. Op die manier is de navigatiestructuur logisch en helder gestructureerd.
De designs voor de website en de nieuwsbrief werd door ons gemaakt. De vernieuwde nieuwsbrief werd daarna geïntegreerd in de website. Het MailChimp account en de template hierin werden daarna opgezet. Vervolgens werden verschillende opleidingen (voor redacteurs en beheerders) voorzien.
De gemeente Wachtebeke kon dan volop aan de slag voor het invoeren van de inhoud. Door nauw overleg en ondersteuning tijdens de loop van het project konden zij vlot doorwerken.