Stad Veurne

 

In het kort

  • Vraag: Een nieuwe gemeentelijke website waarin ook de toerisme website van de Stad Veurne verwerkt is. Belangrijk was ook dat de verschillende diensten op eenvoudige wijze hun eigen content kunnen toevoegen en beheren. 

  • Oplossing

    • Een gemeentelijke website en toerisme website verwerkt in één website-omgeving maar met verschillende designs.  

    • Per dienst gebruik maken van de rollen binnen het Paddle CMS 

De vraag

De Stad Veurne was op zoek naar een nieuwe gemeentelijke website waarin ook de toerisme website verwerkt zit. Een belangrijke vereiste voor de Stad Veurne was dat alle diensten op eenvoudige wijze hun eigen content zouden kunnen beheren en up-to-date houden. 

Onze oplossing

Wij deden op basis van onze ervaring een voorstel van de structuur waarna de communicatieverantwoordelijke van de stad hierin aanpassingen deed. 

Daarna zijn we gestart met een opleiding schrijven voor web, aangezien veel mensen aan de website werken, werden er een aantal mensen per dienst uitgenodigd. Hierna werd ook nog een opleiding voor redacteur en hoofdredacteurs voorzien. 

Wat de gebruikersrollen betreft is er beslist om per dienst minstens één hoofdredacteur en twee redacteurs aan te stellen.

Voor het design van algemene website hebben we gekozen om met schuine lijnen en driehoeken te werken. De toerisme website (www.visit-veurne.be) is uiteraard in het algemeen een stuk visueler, hier hebben we ook gewerkt met een aantal categorieën waartoe de bezoeker zou kunnen behoren. Op basis van de gekozen categorie krijgt de bezoeker dan resultaten van activiteiten die tot de categorie behoren.

Het resultaat is een visueel sterke website die gebruiksvriendelijk is voor elke websitebezoeker.