De samenwerking is perfect verlopen: de nieuwe website van Stabroek zorgt voor een sprong in digitalisering
Gemeente Stabroek
De website van de gemeente Stabroek is gemigreerd naar het nieuwe Paddle Content Management Systeem (CMS). Hoe heb jij dit ervaren?
We begonnen aan dit migratieproject met een heldere planning en afspraken, uiteengezet door projectleider Naomi. Het is dan ook een grote stap met vele facetten. Door een perfecte begeleiding konden we het project succesvol afronden. We zijn heel tevreden over de samenwerking.
Door een perfecte begeleiding konden we het project succesvol afronden. We zijn heel tevreden over de samenwerking.
Kris Van der Maat
Informatieambtenaar bij gemeente Stabroek
De gemeente Stabroek nam een sprong in digitalisering. Waarom was de stap naar het nieuwe Paddle CMS in Drupal 9 daarvoor belangrijk?
Omdat we een klein team hebben, is er in onze gemeente nood aan een CMS waar je heel eenvoudig mee kan werken. Daarom kozen we het Paddle CMS Platform, want er is geen IT’er vereist voor aanpassingen aan de website.
We kozen ervoor om onze website naar het nieuwe Paddle CMS Platform (Drupal 9) te migreren. Onze website draaide eerder op het kanooh CMS Platform (Drupal 7). Het werd snel duidelijk dat de digitaliseringsgolf, versterkt door de coronacrisis, er eentje is die we als lokaal bestuur niet kunnen missen.
In het nieuwe systeem zijn de beschikbare modules en koppelingen performanter en krachtiger. De integratie van API’s is ook eenvoudig en de gebruikersinterface is sterk verbeterd. De mogelijkheden zijn uitgebreider en de gewijzigde werking is écht goed gezien.
Daarnaast is het ook belangrijk dat de website altijd veilig is en blijft door de centrale updates van het CMS. De meeste softwareproducten verouderen, maar dat mag de informatieveiligheid niet in gedrang brengen. Het is daarom onafwendbaar dat lokale besturen en organisaties in te de toekomst hun website zullen moeten updaten.
Omdat we een klein team hebben, is er in onze gemeente nood aan een CMS systeem waar je heel eenvoudig mee kan werken. Daarom kozen we het Paddle CMS Platform.
Hoe kwam de structuur en het grafische design tot stand?
We hebben de navigatiestrucuur van de website aangepast aan de huidige realiteit. Het uitgangspunt waren de veelbezochte pagina’s door bezoekers.
Door de coronacrisis hebben we hier ook veel uit geleerd. We moesten snel schakelen om bijvoorbeeld een goed afsprakenbeheer mogelijk te maken. Deze veelbezochte pagina’s werden vervolgens beter in de structuur geïntegreerd.
Welke module of koppeling is voor jullie onmisbaar?
De dienst burgerzaken kan veel comfortabeler werken door het online afsprakensysteem. Onze fysieke locatie zal zelfs aangepast worden aan het huidige online systeem, want het werkt gewoonweg veel beter.
Daarnaast zijn de mogelijkheden met webformulieren heel ruim. Je kan tabellen maken en er een hele mooie online dienstverlening mee aanbieden. We merken hierover een grote tevredenheid bij burgers.
Je kan met het Paddle CMS een mooie online dienstverlening aanbieden. We merken hierover een grote tevredenheid bij burgers.